Co robić, gdy jesteśmy zestresowani? (wg WHO)

Co robić, gdy jesteśmy zestresowani

Światowa Organizacja Zdrowia wydała ciekawy przewodnik, który ilustruje, jak poradzić sobie w sytuacjach stresowych. Postanowiłam opracować na jego podstawie powyższą grafikę, by pokazać, że każdy z nas może reagować inaczej.

Ale… co robić, gdy jesteśmy zestresowani i gdy myśli i uczucia targają nami na lewo i prawo? Poradnik podpowiada: odczepić się od nich za pomocą uważności wracając do „tu i teraz”.

„Odczepienie (się)” składa się z trzech kroków:
1) ZAUWAŻ, że przyczepiła się do Ciebie trudna myśl lub uczucie. Uświadom sobie, że Cię rozprasza i zauważ je z ciekawością.
2) NAZWIJ trudną myśl lub uczucie: „Czuję sfrustrowanie”, „Zauważyłam, trudną myśl o przyszłości”.
3) BĄDŹ UWAŻNY/A w tym, co (gdzie? jak? z kim?) teraz robisz. Możesz też wykonać następujące ćwiczenie: weź szklankę wody i pij ją powoli, zwracając uwagę na wszystkie doznania (smak, zapach, temperaturę, gęstość, kolor). Zachęcam do wymyślenia własnego ćwiczenia na uważność 🙂

źródło i wszelkie propsy: WHO

2 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.