??‍♀️Według mnie #medytacja nie jest lekiem na całe zło, ale medytacja pozytywnie zmienia postrzeganie siebie i świata.

?Przeczytałam kilka poradników dot. medytacji, 6 tomów z „Życia i nauki mistrzów dalekiego wschodu”, wypróbowałam wiele medytacji prowadzonych na żywo oraz na nagraniach online. Jeżeli miałabym wypowiedzieć się, które doświadczenie najbardziej zbliżyło mnie do pięknej, lekkiej, codziennej medytacji, to właśnie ta #książka.?

?”Techniki medytacji” to łatwy poradnik praktyczny dla początkujących, jak i zaawansowanych okraszony trafnymi przemyśleniami na temat medytacji jako-takiej. Jest to zbiór technik medytacyjnych, które Osho przekazywał przez wiele lat. Zawiera w sobie medytacje trwające od kilku minut do kilku godzin, które można robić zarówno w domu, jak i w pociągu, metrze, czy samolocie.

?️Ze zbioru wybrałam i przetestowałam na sobie 12 technik. Najbardziej podobały mi się te o tajemniczych nazwach: medytacja wewnętrznego uśmiechu oraz medytacja w medytacji ?Znajdziecie tu także znane od wieków klasyki medytacji, jak moje dwie ulubione: #vipassana i #kundalini?

?Natomiast niektóre z technik totalnie nie były dla mnie. Moją nieprzychylność zwróciła medytacja „Jedność”, gdzie po każdym wydechu powinnam to słowo wymawiać. Wszak chcę wyjść z umysłu, a nie pilnować, by z każdym wydechem wymawiać dane słowo, prawda? No i niestety nie jestem fanką afirmacji i wyrażania mantr, ale jeżeli komuś odpowiadają takie relaksacje, to znajdzie tu coś dla siebie.

?Powiem też szczerze, że niektóre z przedstawionych technik są uciążliwe lub praktycznie niewykonalne, bo należy je wykonywać w konkretnym miejscu i czasie. Wiele z nich zawiera w sobie kilka etapów i w sumie trwa grubo ponad godzinę. Dlatego ja zmodyfikowałam pod siebie te medytacje. #Osho zakłada na konkretne części odpowiednią ilość minut, ale dla mnie to jest mega umysłowe i dlatego zrezygnowałam z kurczowego trzymania się minutnika i po prostu przechodzę między etapami medytacji w naturalny, wygodny dla mnie, sposób.??

Książka to z jednej strony, zrozumiałe i jasno wytłumaczone techniki mające też dużo wspólnego z uważnością i uziemieniem. Z drugiej strony mocne, intrygujące rady na temat medytacji pomagających: rzucić palenie, czy wyrażać złość.

??Reasumując – poradnik jest praktyczny, łatwy, chwilami nurtujący, a momentami zmuszający do głębszych przemyśleń. Nie-nudny, bo pełen też celnych spostrzeżeń życiowych.?

moja ocena: 4/5

Dis. Wszelkie porady i nauki podane w książce nie powinny być traktowane, jako substytut porady wykwalifikowanego lekarza.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *